Friday, September 19, 2014

Indian state TV sacks news anchor for China blunder


A news anchor for India’s state TV channel has been fired after she referred to Chinese President Xi Jinping as “Eleven” Jingping — apparently mistaking his name for a Roman numeral, a top official at the station said Friday.
Xi left for China on Friday after a three-day visit to India, where he signed more than a dozen agreements to push trade and investment between the two Asian giants.
The anchor for the Doordarshan news channel made the gaffe on Wednesday night while she read a late night news bulletin. She was dismissed after the blunder was discovered, the TV station official said.
The anchor was a “casual” employee, working temporarily, and not a regular staffer, he said.
He asked that his name not be used because he did not want to comment publicly on the matter.


  1. Thanks for sharing such a great and helpful article. We are providing resolution related to QuickBooks Refund From Vendor. If anyone facing problem related to QuickBooks so you can directly call us at our QuickBooks Online Support +1-877-249-9444.